Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
21 postów 423 komentarze

Shoovar44

Shoovar44 - И здесь они не имеют зла, они видят зеленые травы. И внимают шелестам по воле божьей, и это счастье для тех людей. (Ks. Welesa 26-III)

Moje komentarze

  • @Eugeniusz Sendecki 11:47:31
    Jak to mówił stary goral, Polska będzie aż po Ural. Za Uralem będą Chiny, Was nie będzie sk......ny.
    „Protektorat” niemiecki
  • @kanton 06:51:46
    ...chociażby pomysł zbiornika na frakcję stałą.
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 00:04:19
    Temperatura frakcji stałej będzie zapewne oscylować w granicach 300 - 400C, wszak ujście znajduje się zaraz za palnikiem. Gazów w tym miejscu nie będzie bo pójdą rurami w obieg.

    Jako, że najporstsze rozwiązania są zazwyczaj najskuteczniejsze, zbiornik z wodą byłby tu opcją najlepszą. Dzięki za inspirację. Przyszedł mi do głowy pomysł jak to mogłoby wyglądać.
    Zielona energetyka cz.1
  • @Muni 03:04:33
    Drogi Muni. Obecna Litwa to nie ta historyczna z którą byliśmy w Unii. Tamta historyczna obecnie nazywa się Białoruś. A ten pryszcz o którym piszesz to tzw. lietuvos, czyli akcja osiedlania bałtów na tych terenach, rozpoczęta jeszcze za cara...
    Niepożądani świadkowie polskiej historii Wilna
  • @Harcerz 22:50:41
    Tu poruszył Pan niezwykle ciekawy temat polskiej "nauki" i polskich "naukowców"... Miałem okazję zobaczyć i poznać jak ten "półświatek", że tak powiem od podszewki. Jest to bagno funkcjonujące na zasadzie BMW.
    Pozdrawiam serdecznie... i idę spać..
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 20:40:13
    >Niepokoi mnie system wychładzania produktu stałego -

    Właśnie przyszło mi do głowy, że rozwiązaniem byłby wymienialny zbiornik (np. na kółkach), szczelnie zamykany jakąś zasuwą aby odciąć dopływ powietrza i nie dopuścić do samozapłonu. Więc gdy jeden napełniłby się węglem, zamknąć zasuwę, odłączyć, podłączyć nowy...
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 23:25:37
    Pan wybaczy, ale to wszystko ze zmeczenia i nie wyspania... Najmłodszy ząbkuje więc daje trochę popalić w nocy... starszy synek za to robi mi pobudkę o 5 rano (gorzej niż we wojsku) bo głodny jest...
    Oczywiście chodziło mi o wydajność nasion z hektara.
    Co do "buraczka", to... chyba obydwoje żeśmy mieli do siebie takie podejście na początku :). Nieprawdaż?
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 22:50:41
    Zapomniałem tylko dodać, że w gminie mamy tylko 4 rolników którzy sieją kukurydzę... na potrzeby gospodarstwa (kiszonki)... a burmistrz z PełO...

    Co do wydajności, to waliłem z pamięci i się pomyliłem... nie Szwedzkie dane, ale Szwajcarskie... ale takie jak napisałem od 0,5 do 1 tony z hektara
    http://www.hempfood.com/IHA/iha03101.html
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 21:37:40
    >no właśnie - jak te ch... co planują 3000 gminnych biogazowni (publiczno prywatnych czy cuś).


    U mnie w gminie też planują wybudować biogazownię... na kukurydzę... tylko nie wiem skąd kretyni tej kukurydzy nabiorą, jak dziki sieją takie spustoszenie, że pała mięknie
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 21:37:40
    >Jaki park maszynowy do uprawy proponujesz?

    Standardowy. Już isniejący, ewentualnie z drobnymi przeróbkami (np. kombajn).

    Jeżeli mówi o pozyskiwaniu włókna to potrzeba by zainwestować w dekortyfikator, ale do zbioru wystraczy już istniejący.
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 21:40:01
    dane ze szwedzkiej publikacji
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 20:40:13
    >Niepokoi mnie system wychładzania produktu stałego...

    Mnie też :). Duże ryzyko samozapłonu jeśli otworzyłoby się zbyt wcześnie...
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 20:40:13
    >Jak ja widzę to organizacyjnie :
    Sprzęt instalowany w gminie na zasadzie maszoperii o odpowiedniej wydajności (nie gigant petro.) powiedzmy do 100 T surowca. z wydajnością przerobową 100kg. w ruchu ciągłym (to ma sens).


    :))) Więc widzisz to mniej więcej tak jak ja! Bo ja to widzę tak, że np: w powiecie założyć rafinerię (małąna potrzeby lokalne, nie giganta), a w gminach położonych dookoła tego powiatu, przetwórnie pirolityczne (nie mówię że koniecznie te według mojego pomysłu ;)). I sadzić konopię na potęgę. I przerabiać paździeże na biopaliwa + do tego mamy źródło doskonałego białka uprawianego lokalnie, + źródło włókna. Aaaa i o mało co bym zapomniał. Pozostaje jeszcze jej potencjał farmakologiczny.

    Czy jest jakaś inna roślina która chociaż w połowie spełniałaby te wszystkie zalety konopi?
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 20:40:13
    Oczywiście, że mamy nawet i setki innych roślin, ale.... żadna z nich nie może równać się z uniwersalnością i wydajnością konopi. Bo to nie tylko produkt najbogatszy w celulozę (czyli to co potrzebne do pyrolizy); ale oprócz tego doskonałe źródło łatwo przyswajalnego białka (przy obecnych odmianach od 500 kg do 1 tony/ha - po uwzględnieniu strat powodowanych przez zwierzynę). Czyli nie trzeba poświęcać upraw żywnościowych na produkcję przemysłową jak pisze ten doktorek w artykule który podałeś. Białko które z powodzeniem mogłoby zastąpić obecną soje GMO i być uprawiane przez naszych rolników. Poza tym to źródło doskonałego i ekologiczne włókna, które nie potrzebuje żadnych oprysków herbi- i pestycydów (jako ciekawostkę podam iż uprawy bawełny w USA stanowią 1% areału upraw rolnych a zużywana jest na nie połowa wszystkich chemikaliów produkowanych na potrzeby przemysłu rolnego).
    jedźmy dale:; rośnie praktycznie na wszystkich rodzajach gleby, poza glebami gliniastymi które jej nie odpowiadają. Na glebach takich konopie dopadają choroby grzybiczne. Co ciekawsze, jeśli przenawozisz glebę spowoduje to słabszą jakość włókna konopnego - słabsze i łamliwe. Ja się nie ograniczam. To świat oficjalnej nauki nie chce dostrzec potencjału tej rośliny.
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 19:46:05
    >Beczki należy rozumieć jako chłodnicę?

    Tak. Należy na nie patrzeć jak na system chłodzący. Gdyby jednakże w praktyce okazało się, że jest to nie wystarczające do skraplania bio-oleju, w kolejnej części przedstawię "upgrade" który z pewnością by tą sytuację poprawił.

    Co do siarki to w materiale o którym myślę, czyli paździeżach konopnych nie ma jej wogóle.

    Co do wkładu biomasy to najlepiej gdy wilgotność jest poniżej 10%, aby zminimalizować zawartość wody w bio-oleju. Cząsteczki biomasy powinny być rozdrobnione do wielkości 2-6mm, aby zapewnić optymalną szybkość reakcji.
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 16:24:59
    >Wracając do "oleju .......(?) "
    Jak Pan wyjaśni podstawy fizykochemiczne zjawisk w przedstawionej maszynie?

    Procesy które zachodzą w stalowej rurze podczas podgrzewania masy organicznej opisałem dokładnie tu: http://shoovar44.nowyekran.pl/post/44326,pyroliza-biomasy.

    Co się zaś tyczy dalszych procesów zachodzących w dalszych beczkach, to: w pierwszej beczce stumień gorących gazów poddawany jest procesom oczyszczania ze związków aromatycznych i rozpuszczalnych w wodzie, jak również i cząstek sadzy. Następuje również jego ochłodzenie. W drugiej beczce strumień gazów ulega dalszemu ochłodzeni w wyniku czego następuj skroplenie bio-oleju. A reszta gazów kierowana jest do palnika w celu napędzania dalszego procesu. Stąd takie wysokie efektywności procesów pirolizy.
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 16:24:59
    >"swoich pierwszych siedmiu" - nie szkoda sił na takie analizy ?

    To nie analiza, tylko szybkie podliczenie.

    >i gdyby Był Pan łaskaw "nie widzieć" ozdobników - może byśmy "dyskutowali" po pierwszym "komentarzu"

    czyli w stylu: ja Ci pluje w pysk a Ty się uśmiechaj i mów, jaki ciepły deszczyk...

    >co do linkowanego materiału: nie wprowadza niczego do "naszej dyskusji"

    A co wprowadza link podany przez Pana?? przytoczę cytat: Zmiana charakteru produkcji z żywnościowej na przemysłową może pobudzić rozwój wsi...

    Hydrokraking wyższą szkołą jazdy stosowaną rutynowo w każdej rafinerii.

    >Nawiasem mówiąc - technika zanana od lat ( niestety nie do stodoły i z beczek)

    Drobny błąd! Technika stosowana od tysiącleci! kiedy jeszcze ludzkość nie opanowała techniki wytopy stali... i wytwarzania z niej np. beczek
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 13:21:20
    >Świadczy o elementarnych brakach, w Pana wiedzy na temat procesów w podwyższonych temperaturach, stosowanych materiałów do budowy tychże z uwzględnieniem produktów ich reaktywności itd.

    Doprawdy? W jakiej temperaturze topi się stal? Chyba raczej nie w temperaturze 300 - 400C. Co do plastikowych beczek, kto wie moża ma Pan rację i nie będą wytrzymywały wysokiej temperatury gazów pirolitycznych, za to napewno wytrzymają pH1,5 -2 oleju pirolitycznego. Więc w tym wypadku wyjście byłoby prozaicznie proste: użyć beczek stalowych.

    Pan aby zacząć rozmawiać rzeczowo (czyli tak jak lubię), musiał najpierw używać argumentów ad persona w swoich pierwszych siedmiu komentarzach? Pan tak zawsze ma: najpierw obrażać a jak gość się nie daje, to zacząć dyskutować?

    To, że piroliza to nie bajki i pewne kraje podchodzą do tego bardzo poważnie niech świadczy ten raport: http://www.pnl.gov/main/publications/external/technical_reports/pnnl-18284.pdf

    Tak. Jestem niewolnikiem własnych przekonań, jednakże jak do tej pory Pańskie argumenty nie uwolniły mnie z ich okowów
    Zielona energetyka cz.1
  • @Harcerz 11:43:54
    >- to budzi pytania.

    Skoro takie piękne - to gzie stoi instalacja o takich wydajnościach (procesowych)- jakie są nakłady energetyczne na 'pirolizę' ?


    Gdyby szanowny Pan raczył przeczytać ten post z uwagą, jak również zajrzał do mojego wcześniejszego posta o pirolizie znałby odpowiedź na te pytanie (tzn. nakłady energetyczne). Wydajność procesu pirolizy średnio wynosi 95%. Jest to proces można by rzec "samonapędzający". Powstające gazy służą do dalszego podgrzewania masy organicznej. Wkład energetyczny potrzebny jest tylko na zapoczątkowanie procesu.
    To są fakty ogólnie dostępne w internecie. Ja tu ameryki nie odkrywam. Jak ktoś nie wierzy to zawsze może sprawdzić sam. Ty również!

    Rozumiem, że ten poziom odnosisz do swojego obszczekiwania. Dużo słów, mało treści. A tak na marginesie, co Cię przywiało z powrotem na NE? Zatęskniłeś? czy oddelegowali?

    Odnieść do polityki rządu?? A ten "nierząd" ma jakąś politykę?? Chyba ujebania narodu polskiego... Ile lat już przygotowują projekt o odnawialnych źródłach energii??
    Zdaje się rok temu Kejow pisał w grudniu, iż na początku 2012 ma wyjść już gotowa ustawa? Wyszła? Nie! I poczekamy jeszcze pewnie z kolejnych 6 lat na nią. Bo w projekcie tej ustawy, zasadniczym jest punkt o budowie elektrowni atomowej, a reszta to kombinacje cwaniaków w stylu: jak ustawić siebie i swoją rodzinę...
    Zielona energetyka cz.1
  • Jak tylko PJN dojdzie do władzy...
    Hahaha. Bobre! Mało mi dupa ze śmiechu nie odpadła!

    Panie Migalski, jak to mówią: srają muchy, będzie wiosna...
    Czy polskich Białorusinów PiS potraktuje jak polskich Niemców?

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

ULUBIENI AUTORZY